Aj keď filozofia elektromobility sa s rozmernými vozidlami kategórie SUV veľmi nestotožňuje, prvý čistokrvný elektromobil od AUDI je práve SUV. S dostupnou kapacitou batérie 84 kWh a s účinnou rekuperáciou okolo 30% má však napriek vysokej hmotnosti (naše testovacie vozidlo malo okolo 2700 kg) mimoriadne zaujímavý dojazd. Ten je podľa oficiálnych údajov (EPA) až takmer 330 km, čo je napríklad vzdialenosť z Bratislavy do Popradu alebo z Bratislavy do Prahy. Je zrejmé, že pri jazde na diaľnici bude reálny dojazd nižší a teda do Prahy sa na jedno nabitie nedostanete. E-tron však zvládne nabíjanie výkonom až 150 kW, čo znamená, že sa na 80% batérie nabije za necelú polhodinku, ak mu to samozrejme dovolí samotná nabíjacia stanica. V našej sieti je zatiaľ najrýchlejšia spoľahlivá nabíjačka EFACEC, ktorá ponúka nabíjanie výkonom 50 kW.
Jazdné vlastnosti auta sú prvotriedne, napriek vyššej hmotnosti zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 7 sekúnd. Kvôli rozmerom auta však nie je to typické úžasné elektro-zrýchlenie cítiť v takej miere ako pri menších elektromobiloch. Výbava, obsahujúca adaptívny tempomat, lane assistent (sledovanie pruhov), či všadeprítomné kamery, poskytujúce pri parkovaní veľmi presný náhľad zhora, je pri tejto nadštandardnej triede už prakticky samozrejmosťou. Riadenie vozidla je úplne bezchybné. Všetky informácie o vozidle je možné nájsť na dvoch displejoch, ktoré v interiéri pôsobia príjemnejšie ako jedna veľká obrazovka v Tesle.
Nabíjanie sme otestovali na oboch našich staniciach pri Avione – na vonkajšom parkovisku a aj na vnútornom podzemnom, v oboch prípadoch prebehlo bez problémov aj DC nabíjanie (CCS konektor) aj pomalšie AC nabíjanie.
Bohužiaľ, očakávaný pokles nabíjacieho výkonu sme nestihli zaznamenať, nakoľko vozidlo sme mali zapožičané len na pár hodín